6 Şubat 2012 Pazartesi

elmalıturtalove

Normalde çok fazla yemek yapmam ancak dün hem can sıkıntısından hem de tatlı krizimden dolayı evdeki malzemelerle yapabileceğim en güzel tatlılardan bir tanesini yaptım. Elmalı turta! İnternette birçok değişik tarif mevcut. Ben annemin katkılarıyla denediğim tarifi yazacağım:

Harç:
3 elma (2 adet tatlı 1 adet ekşi küçük boy elma kullandım)
2 yemek kaşığı toz şeker
Dövülmüş ceviz (ben bir kase kadar kullandım, yaklaşık 200 - 250 gr.)
2 çay kaşığı tarçın

Hamur:
125 gr. margarin
1 adet yumurta
Yarım su bardağı toz şeker
1 paket kabartma tozu
Un

Harç için elmaları soyup rendeliyoruz. Toz şekerle birlikte suyunu çekene kadar pişiriyoruz. Ocağın altını kapattıktan sonra cevizleri ve tarçını katıp karıştırıyoruz, harcı soğumaya bırakıyoruz. Hamur için; bir kabın içerisine yumurta, margarin ve toz şekeri tel çırpıcı ile çırpıyoruz. Malzemeler karıştıktan sonra üzerine kabartma tozu ve unu yavaş yavaş eleyerek ekliyoruz. Unun miktarını özellikle belirtmedim çünkü hamur kıvamına gelene kadar yani aldığı kadar eklememiz gerekli. Hamur kıvamını elde ettikten sonra hamuru 10 dk. kadar dinlendiriyoruz. Hafif yağlanmış turta kalıbına hamurun 3/4'ünü yayıyoruz. Hamurun üzerine elmalı harcı koyup 1/4 kalan hamurdan ince uzun şeritler oluşturuyoruz ve bu şeritlerle kafes şekli yapıyoruz. Daha önceden 200 dereceye ısıtılmış fırında üstü kızarana kadar (yaklaşık 20 dk.) pişiriyoruz. Piştiğini anlamanın bir diğer yolu da elbette tüm mutfağı saran mis gibi elma ve tarçın kokusu.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

UA-29536253-1